Apotheek

2 september 2013 - Bargara, Australië

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

Margaret, de eigenaresse van deze B&B is nogal errug lang van stof. Bij het ontbijt was ze druk aan 't praten met de andere gasten, die aan een andere tafel zaten, dus toen wij ons heerlijke ontbijtje op hadden probeerde we stieken weg te sluipen. Mis, "what are you going to do today"? ................Nee, ze is best aardig, slooft zich uit en doet het op haar manier heel leuk. We legde haar uit dat we naar de haven, naar een speciale "lookout" wat mooie strandjes en een plaatsje met de naam Childers zouden gaan.

Om 9 uur zaten we al weer in Hyundaitje, met flesjes water, koekies en zuurtjes. De lookout was mooi, maar meer ook niet, dus op naar de mooie strandjes en dat was wel heel erg mooi. Bargara heeft 4 stranpunten verdeeld over 10 km. Het is allemaal erg klein en er zit bijna nooit iemand. Het is hier nog altijd winter he. Het meest zuidelijke strand ligt in de miljonairswijk, daar waren we vandaag. Het was weer laag water , dus zie de foto's. Wij .vonden het weer adembenemend. We wilde eigenlijk naar een soort eiland lopen, wat was drooggevallen. Het hoog en laagwater scheelt 1,5 mtr. En daardoor 200 mtr uit de kust, dus hebben we maar niet gedaan. Het plaatsje Childers ligt zo'n 45km landinwaarts. Hier hebben ze veel gebouwen in de oude stijl. Zo is er een ouderwetse slager, oude stijl hotels en een pandje wat dienst had gedaan als apotheek. We hebben binnen even staan kletsen met een"museummedewerkster" de apotheker is eind 1800 daar begonnen en was ook de tandarts en fotograaf van het dorp. Het valt me in alle plaatsen op dat er nergens neonreclame is. Alles is op borden geschilderd.

De haven van Bundaberg verscheept hoofdzakelijk suiker, hoe kan het ook anders. Er was niets meer te doen. Dooie boel dus.

Op de terugweg kwamen we een "Mystic craters" attractie tegen. Nou daar gaat ie: we lopen de poort binnen en worden direct te woord gestaan door een vrouw, die natuurlijk eerst die speciale vraag ons ons stelt; how's going today? Yvonne vraagt wat er te zie is en de vrouw begint, nou het was net "showroom" van de NcRV. In het park liggen gaten van 10 mtr doorsnee en soms 16 mtr diep die zijn ontstaan door meteorietinslagen. Naast die gaten staat een grote plastic dynosaurus, die misschien de gaten ook wel veroorzaakt kunnen hebben. Het blijft een mysterie. Hoe de vrouw het allemaal brengt en hoe het park er verder uitziet is of het haar wereldje is. Een hele aparte ervaring.

We hebben de dag afgesloten met een lekkere vette hap van de Mac! Heerlijk!

Morgen gaan we naar Hervey Bay, dat wordt wederom een hoogtepunt van onze reis: Walvissen spotten.

1. Roely:
    2 september 2013
    hey guyes! wij vinden het allemaal heel apart hoor , kom je er verder nog toeristen tegen? volgens mij heeft het land ook een enorme geschiedenis. Lekker door blijven mailen hoor, is erg leerzaam en leuk. Soms wil ik iemand foto laten zien maar is er geen wifi. grrrr. kus voor alletwee.We kunnen jullie haast "Genietologen" gaan noemen. huhuhu...